آموزش موبایل و کامپیوتر

وبلاگ آموزش استفاده از کامپیوتر و موبایل هوشمند، معرفی بهترین گوشی ها و اپلیکیشن ها

آموزش موبایل و کامپیوتر

وبلاگ آموزش استفاده از کامپیوتر و موبایل هوشمند، معرفی بهترین گوشی ها و اپلیکیشن ها

  • ۰
  • ۰
چاپگرها هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی تا ابد دوام نمی آورند. لخته و پاشیده شدن جوهر روی کاغذ یا پرزهای کوچک کاغذ که در مدت زمان سطح غلتک آن را پوشانده و دستگاه را دچار مشکل میکند. خرید یک چاپگر جدید هرچند سال یکبار دردسرهای خاص خود را دارد برای اینکه بتوانید چاپگری مطمئن و با کیفیت با صرف هزینه های نچندان بالا بخرید در ابتدا باید بدانید که چه میخواهید؟ کیفیت، هزینه، سرعت و …، با نکست همراه باشید تا نکاتی مهم برای خرید چاپگر را به شما آموزش دهیم.

۱-چاپگر با توجه به قیمت جوهرهای آن:

چنانچه شما حجم سندهایتان بالاست و چاپگری برای چاپ این سندها میخواهید خرید یک چاپگر لیزری رنگی برای کار شما مناسبی نیست چون علاوه بر هزینه خرید بالایی که دارد حاوی دو عدد جوهر رنگی است که در صورت تما شدن آنها  باید برای آنها هزینه بسیار بالایی بپردازید.

 

۲- اجتناب از  کارتریج های تعمیری و یا تقلبی:

خرید یک چاپگر تا حد کمی شبیه به خرید یک ماشین است استفاده از کارتریج های تقلبی شبیه به این است که شما بنزین با کیفیت پایین را برای ماشینتان انتخاب کنید شاید در اصل شما صدمه ای به موتور نزده اید اما اینکار باعث خراب شدن تدریجی موتور و در نهایت ماشینتان میشود چاپگرها هم همینطورند.

روش تعویض و یا خرید کارتریج های تقلبی اگرچه هزینه ای کمتر نسبت به خرید یک کارتریج اصل دارند اما این یک اشتباه بزرگ است چون ممکن است با خرید کارتریج های تقلبی و یا تعویض آن با عوامل زیر روبرو شوید:

– نشت کارتریج

– عدم شناسایی کارتریج توسط دستگاه

– اعلام خطای کارتریج خالی است و جوهر ندارد

 

۳- چاپگر لیزری یا جوهر افشان:

هزینه خرید چاپگرهای لیزری چندین برابر گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان است شاید حدود ۱۰ برابر بنابراین شما نیاز دارید که بدانید چه کیفیت چاپ و چه مقدار حجم کاری دارید.

چاپگرهای لیزری معمولا در اداره ها استفاده میشود چون هزینه خرید بالایی دارند پس برای مقرون به صرفه بودن اکثرا بصورت اشتراکی بین دو یا چندین کاربر استفاده میشوند در این صورت فضای کمتری هم اشغال میشود.شما به چاپگرهای لیزری در خانه نیاز ندارید.

 

۴-چاپگرهای رنگی یا سیاه و سفید؟

اگر شما میخواهید سندهایتان را بصورت تک رنگ (یعنی سیاه و سفید) چاپ کنید پیدا کردن یک چاپگر جوهرافشان تک رنگ کار سختی است اینچنین چاپگرهایی وجود دارند که جوهرافشان بوده و تنها دارای یک رنگ هستند، مشکی!اما متاسفانه فقط تعداد کمی از تولید کنندگان آن را پشتیبانی میکنند.

برای چاپ عکس با این چاپگرها شما به کاغذ مخصوص عکاسی و جوهر ویژه نیاز دارید تا عکس های چاپی تان کیفیتی عالی داشته باشند اگر از کاغذ و جوهر عادی برای چاپ عکس استفاده کنید نتیجه کار شما عکسی با کیفیت پایین و کم رنگ خواهد بود.

اگر مطمئن هستید فقط نیاز به چاپگری سایه و سفید دارید بهتر است از یک چاپگر لیزری ساده که اکثر برندها نمونه هایی از آن را تولید می کنند تهیه نمایید

 

۵-چاپگرهای بی سیم یا کابلی؟

در گذشته قیمت چاپگرهای بی سیم دو برابر چاپگرهای استاندارد (کابلی) بود اما امروزه به راحتی میتوان چاپگرهای بی سیم را با قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومان خرید.

البته شما میتوانید چاپگرهای قدیمی خود را با پرینت سرور به چاپگر بی سیم تبدیل کنید

اگر چاپگر بی سیم داشته باشید میتوانید بصورت مستقیم از گوشی لپ تاپ و یا سیستم خود در شبکه فرمان چاپ ارسال کنید.

 

چاپگرهای چندکاره؟

چاپگرهایی هستند که چند کار را البته نه بطور همزمان انجام میدهند اینها اکثرا شامل یک چاپگر، اسکنر، فکس و کپی هستند.این چاپگرهای قیمت هایی بالایی دارند به این دلیل شما ابتدا باید فکر کنید که آیا مثلا اسکنر یا فکس برایتان کارایی دارد یا خیر. این روزها بیشتر مردم بجای اسکن از گوشی های هوشمند خود و بجای دستگاه فکس از فکس های اینترنتی و آنلاین بهره میبرند.

یکی از عیب هایی که چاپگرهای همه کاره دارند این است که اگر مثلا قسمت چاپگر یا فکس خراب شود و لازم باشد که آن را به تعمیرکار نشان دهید چون همه آنها در یک مجموعه پلاستیکی جا شده اند پس شما تا زمانی که کار تعمیرات آن تمام شود نمیتوانید از قسمت های دیگر هم استفاده کنید.

 

سخن آخر:

در این مطلب آموختیم که با توجه به نیاز و کارکردمان چه چاپگری خریداری نماییم تنها نکته قابل ذکر این است که حتما چاپگر را از نمایندگی های مجاز همراه با کارت گارانتی تحویل بگیرید و از سازگار بودن آن با سیستم خود هم مطمئن باشید.

منبع: نکست



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی